Äktenskapskursen

Äktenskapskursen online

Äktenskapskursen är för alla par som önskar stärka sin relation. Vissa par går kursen för att långsiktigt investera i sitt förhållande, andra vill ta itu med mer specifika utmaningar. Oavsett erbjuder kursen viktiga verktyg och praktiska idéer som hjälper dig att bygga en relation som varar hela livet.

Äktenskapskursen är baserad på kristna principer men utformad för alla par med eller utan kyrklig bakgrund, och ni måste inte vara gifta för att gå kursen.

Kursen består av sju tillfällen där föredrag via film varvas med enkla uppgifter som ger varje par möjlighet att enskilt samtala om kvällens ämne. Varje pars integritet respekteras. Det förekommer inga gruppredovisningar och ingen behöver redovisa något om sin relation eller vilka frågor man arbetar med.

Rubrikerna för de olika tillfällena: Stärka bandet, Kommunikationens svåra konst, Hantera konflikter, Förlåtelsens kraft, Familjedynamik, Bra sex, Kärlek i praktiken.

Det är gratis att gå Äktenskapskursen men varje par behöver varsitt deltagarhäfte vars kostnad är 100:-/styck, det vill säga sammanlagt 200:- (+eventuell frakt om du inte kan hämta dina deltagarhäften i Pingstkyrkan Falköping).

Vill ni investera i er relation och bygga för att hålla långsiktigt? Gå i så fall Äktenskapskursen online.

Just nu har vi inget spikat startdatum för nästa kurs men uppdaterar här så fort det är bestämt.

Välkomna med!

Anmäl dig till äktenskapskursen idag!